lördag 21 april 2012

Ronny Löfquist: Reklamfilm istället för äldreomsorg

Lördagskväll, reklampaus i en film, på en kommersiell Tv kanal. OLW, Viasat eller BMW, helt okey. Men i min TV görs det reklam för äldrevård!

Reklamen talar om att dina äldre anhöriga kan göra "vad dom vill, när dom vill", "Buisness as usel" i riskkapitalbolagens värld. På bästa sändningstid vill de få svenskarna att köpa vad de vill, när de vill.  Men inte mig, Jag vill ha äldrevård för mina skattepengar! Är det för för mycket begärt?

I höstas, när Caremaskandalen härjade som värst kritiserade jag högerpolitiken i en debattartikel i Hallandsposten. Kommunens ledande moderat kallade då mig då för Hyltes egna Eric Honicher!

Våra gamla ska vi vårda med kärlek och omsorg. Min kommun Hylte har, enligt SKL, landets bästa hemtjänst. Vår hemtjänst är i kommunal regi. LOV-förespråkarna är numera tysta i kommunfullmäktige. Jag vill att mina skattepengar ska gå till vård, skola och omsorg, inte till reklam på bästa sändningstid. 

RONNY LÖFQUIST(S)
Kommunalråd i Hylte


Halland(S)bloggen rekommenderar: Anders Widén om att SvD vilseleder väljare i sin rapportering,(S)atsa på en hållbar utveckling uppmanar Martin Moberg, Ola Möller frågar sig om vapen till Norge är OK då, Staffan Lindström med en bloggpost som vaccinerar 95 barn, Roger Mörtvik om att det är dags att växla upp jobbpolitiken,   

Media: DN1, DN2SVD1, SVD2, AB, EXPR, GP,    

Inga kommentarer: